Call for Challenges

Over De Hopduvel bv

De Hopduvel is uw gezellige drankspeciaalzaak voor bier en meer. Sinds 1982 kan je bij De Hopduvel terecht voor een heel breed gamma aan speciaalbieren uit binnen en buitenland, aangevuld met een mooie selectie wijnen, spirits en frisdranken. Je vindt bij ons ook een heel ruime selectie alcoholvrije bieren en andere dranken! Bij ons kan je ook terecht voor geschenken op maat. Kortom dé plek voor bier en meer.

Hoe kunnen we De Hopduvel online een smoel geven en tegelijk de nieuwe fysieke winkel nog aantrekkelijker maken?

Digitale revolutieGezondheid en welzijn
CommunicatieEconomieGezondheidInformatietechnologieMenswetenschappen

De Hopduvel is een grote bierwinkel met een klinkende naam voor velen in Gent, maar staat voor uitdagingen om klanten naar de fysieke winkel op haar nieuwe locatie te trekken. De online aanwezigheid is beperkt, waarvoor een plan voor digitale transformatie kan worden uitgewerkt.

Beschrijving van het probleem/de opdracht

De Hopduvel heeft als bierwinkel een van de breedste selecties aan bieren in België en is er al bij sinds de jaren ‘80. Dat geeft ons een grote fanbasis, maar het blijft een uitdaging om een grotere groep van Gentse consumenten en toeristen naar de winkel te trekken. De Hopduvel verhuisde in 2021 naar een nieuwe locatie in Dok Noord, een locatie met veel troeven maar ook uitdagingen. De Hopduvel is een bekende naam voor velen, maar heeft de naam uit het verleden nog wel de juiste weerklank met de realiteit van vandaag? De Hopduvel sprint volop mee met de non-alcoholische trein, hoe zal deze trend verder evolueren en hoe vergaat het de alcoholische markt? Hoe balanceren we op deze uiteenlopende lifestylekeuzes?

Nieuwe klanten aantrekken kan op vele manieren, maar de vraag is welke paden we best bewandelen. De Hopduvel is nu nauwelijks online aanwezig, waardoor een plan voor de digitale transformatie nog volledig kan worden uitgewerkt. Daarnaast willen we de fysieke winkel zo uitnodigend mogelijk maken en onderzoeken welke hindernissen klanten ondervinden in het vinden van de winkel.

De verwachtingen van de oplossing

De opdracht is het uitgebreid onderzoeken van mogelijke groeiscenario’s, het analyseren van opportuniteiten en valkuilen, documenteren en mogelijks deels te gaan uitvoeren. Er wordt de student vooral gevraagd creatief en met een open blik naar een handelszaak te kijken die met traditionele recepten in een nieuw jasje is gekropen.

Het onderzoek moet leiden tot een een plan van aanpak, met de scenario’s van de mogelijke verwachte impact.

De ondersteuning die de organisatie kan bieden

De student zal in rechtstreeks contact staan met de bestuurders en alle benodigde informatie ontvangen. Regelmatige contactmomenten zijn steeds mogelijk, fysiek of online. Er kan een werkruimte voorzien worden in de winkel.

Gestructureerd probleemOpdracht

Is beschikbaar tot

juni 30, 2024

POTENTIËLE MATCH?

Geïnteresseerd om meer te weten, of heb je vragen? Laat hier je bericht achter en beschrijf waarom je interesse hebt. Indien je eigen vak/uitdaging hiervoor geschikt is en online staat, kan je er in je bericht naar verwijzen.

Je ingevulde contactgegevens zullen samen met dit bericht verstuurd worden naar de contactpersonen. Zij kunnen daarna contact met jou opnemen.

Bericht *
Uw naam *
Uw email *
Uw telefoonnummer
Organisatie / Faculteit / Vakgroep
Over uw organisatie / faculteit / vakgroep
Website

Vragen? Contacteer callforchallenges@ugent.be