De Hopduvel heeft als bierwinkel een van de breedste selecties aan bieren in België en is er al bij sinds de jaren ‘80. Dat geeft ons een grote fanbasis, maar het blijft een uitdaging om een grotere groep van Gentse consumenten en toeristen naar de winkel te trekken. De Hopduvel verhuisde in 2021 naar een nieuwe locatie in Dok Noord, een locatie met veel troeven maar ook uitdagingen. De Hopduvel is een bekende naam voor velen, maar heeft de naam uit het verleden nog wel de juiste weerklank met de realiteit van vandaag? De Hopduvel sprint volop mee met de non-alcoholische trein, hoe zal deze trend verder evolueren en hoe vergaat het de alcoholische markt? Hoe balanceren we op deze uiteenlopende lifestylekeuzes?
Nieuwe klanten aantrekken kan op vele manieren, maar de vraag is welke paden we best bewandelen. De Hopduvel is nu nauwelijks online aanwezig, waardoor een plan voor de digitale transformatie nog volledig kan worden uitgewerkt. Daarnaast willen we de fysieke winkel zo uitnodigend mogelijk maken en onderzoeken welke hindernissen klanten ondervinden in het vinden van de winkel.