Call for Challenges

About this subject

Sportvoeding 2 (specifieke opdracht= vertalen sportvoedingsadvies naar de praktijk)

In het vak 'sportvoeding 2' ontwikkelen studenten praktische vaardigheden in voedingscoaching binnen sport/bewegings specifieke contexten. Het vak heeft als doel professionele vaardigheden te ontwikkelen om evidence based science te vertalen naar de praktijk. Binnen dit vak krijgen studenten de opdracht om hun kennis over (sport)voeding toe te passen op voedingscoaching in sport/bewegings specifieke contexten (vb. de dodentocht) met als doel een gezonde ontwikkeling van de sporter en een maximalisatie van de prestatie te bereiken.

Ik zoek een een voedingscoaching project in een sportgerelateerde context die onze studenten als opdracht kunnen uitwerken

Health and wellbeingSocial impactPower supply
To moveHealthTo live

The students

De studenten zijn 2e master studenten uit de opleiding tot Master in de Bewegings- en Sportwetenschappen. Ze hebben reeds een algemene inleiding rond voeding en sportvoeding gehad.

The tasks or steps students take

De studenten krijgen de opdracht om hun kennis over (sport)voeding toe te passen in de praktijk. Specifiek krijgen ze de opdracht om voedingscoaching toe te passen in een sport/bewegings specifieke context.

Volgende stappen komen aan bod bij de opdracht:

1) Samenzitten met de organisatie uit de sport/bewegings specifieke context en nagaan wat de noden zijn

2) Analyse maken van de huidige sport/bewegings specifieke context

3) Praktisch voedingsadvies opstellen en terugkoppelen aan de sport/bewegings specifieke context

De opdracht heeft als doel dat studenten professionele vaardigheden ontwikkelen om evidence based science te vertalen naar de praktijk.

The teacher's expectations for the organization

Indien de organisatie een voedingsgerelateerde vraag heeft binnen zijn sport/bewegings specifieke context, kunnen onze studenten deze uitwerken. We verwachten van de organisatie dat zij eens samenzitten met de studenten om hun vraag/opdracht voor te stellen, en dat ze na het uitwerken van de opdracht ook bereid zijn om samen te zitten voor een terugkoppeling. Afhankelijk van de vraag, kunnen de studenten ook ter plaatse komen om de opdracht uit te voeren (vb. voedingscoaching ter plaatse).

Examples

De dodentocht: vorig jaar kregen studenten de opdracht om hun kennis over (sport)voeding toe te passen op voedingscoaching voor de dodentocht. Specifiek 1) zaten de studenten samen met de organisatoren van de dodentocht, 2) maakten de studenten een nutritionele analyse (hoeveel energie verbruiken deelnemers tijdens de dodentocht, hoe moeten de deelnemers die energie aanvullen met welke voedingsmiddelen), en 3) stelden de studenten een praktisch voedingsaanbod op voor de dodentocht, die ook werd teruggekoppeld naar de organisatoren.

Assignment

Size of the project

Resourse

Period

1st semester

POTENTIAL MATCH?

Interested to know more, or do you have any questions? Leave your message here and describe why you are interested. If your own course/challenge is suitable for this and is online, you can refer to it in your message.

Your entered contact details will be sent to the contact persons together with this message. They can then contact you.

Message *
your name *
Your email *
Your phone number
Organization / Faculty / Department
About your organization / faculty / department
Website

To ask? Contact callforchallenges@ugent.be